Vad har hänt i mitt lilla liv idag då kanske du undrar? ;)

Idag så vaknade jag ganska tidigt vid 7, tittade ut och himlen var blå och har så varit hela dagen, jag tog mig min cykelrunda på 5.5 km, (som jag fortfarande cyklar nästintill varje dag faktiskt), kom hem och käkade lite frukost och slappade framför tven.
Fick ett samtal från min läkare och han konstaterade att mitt långtidssocker förbättrats och ligger nu på 48.
Ingen ändring av min insulinsort blir det just nu iallafall.
Blodtrycket ska vi försöka få ner genom att dubbla min dos Hydroklortiazid och det blir ett nytt besök för att kolla blodtrycket om ca 4-6 veckor.
Efter det så gick jag ut i trädgården och klippte gräsmattan och såg att det även snart är dags och skörda våra tomater och chili.
Sen i eftermiddags så fick jag ett ryck och kokade nytt äppelmos, denna gång hade jag även i två päron, två nektariner och några vindruvor och lite kanel ca 2 tsk, det är mycket simpelt:
Skala och hacka frukten (ej vindruvorna dock) sen i med det i en kastrull och krydda eventuellt med kanel (jag utesluter socker men det kan du tillsätta om du vill), tillsätt ca 1 dl vatten och koka upp så frukten blir mjuk, mixa det hela och sen är det bara att förvara det i kylen eller i frys om du gör mycket.
Det blev även bakat en ny sats fröknäckebröd idag.
Och nu efter falukorvsmiddagen sitter jag och avnjuter en kopp kaffe och bara chillar lite.
 
 
 
 
 
 
Ha nu en härlig kväll allesamman!