Oljan är klar

Här är mitt första försök att göra en olja och nu är den klar, den innehåller enbart olivolja och torkade lavendelblommor som jag låtit torka öppet sedan jag skördade dem från trädgården denna säsong, oljan och lavendeln ha legat och gosat ihop sig i ugnen på 50 grader i ca 5½ timme, sen har jag silat bort lavendeln och pressat ut all olja och nu ska den bara testas, bäst resultat får man om man har en silduk men jag hade inte det så det fick duga med den silen jag hade med minst hål.
Lavendelkornen som är kvar kommer lägga sig på botten efter en stund om du, som jag inte har en silduk hemma :)
Tänk på att inte använda dina finaste kläder direkt när du smort in dig med olivoljan, vänta ett tag så att den har hunnit absorberas upp av huden, ta lite olja åt gången det är bättre att ta lite och ofta, huden blir lite röd när du smort in den men det tonar av sen ;)
Ha det bäst!
Kram