Psoriasis bilder

Bilder på olika typer av psoriasis
 
OBS! MYCKET KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!
Om du undrar hur de olika typerna av psoriasis kan se ut så är här två länkar till två mycket bra sidor:

http://www.psoriasisforbundet.se/press/bildbank/foton-pa-psoriasis/
&
https://www.psoriasisguiden.se/kanner-du-igen-symtomen-pa-psoriasis
#1 - - Thomas:

Hej
Jag heter Thomas och är 51 år, har haft denna jävliga sjukdom sedan 2002, har över hela kroppen, hårbotten, naglar samt PSO artrit...har åkt ut och in på K.s med jämna mellanrum, var rätt symtomfri ett kort tag med tabletter, metotroxath, men levern pajade ur och jag fick sluta... har även prövat Remicade, blev dålig efter ett tag då mitt immunförsvar strejkade helt och jag hamnade på IVA.

Men jag lever och har en underbar familj ( visst är dom less på fjällhögarna) men utan dom hade det inte gått, driver eget företag, som inte är bra för psoriasis ;)

Ha det gott
Thomas

Svar: Hej Thomas! Tack för du delar med dig av din erfarenhet! Många vet tyvärr inte hur allvarligt psoriasis kan utveckla sig , likaså gäller läkemedel för det.Hoppas verkligen du mår bättre idag!
Tänk om vi haft ett samhälle med lite mindre stress kanske blivit lite bättre iallafall :)
Tack än en gång för ditt inlägg!
Ha en fortsatt fin julmånad.
Mvh, Jenny
Jenny