Sockerfritt godis som är perfekt för oss diabetiker

Det är inte alltid det lättaste att motstå sötsuget när det ibland faller på men jag har testat några varianter som jag gillar och som dämpar sötsuget snabbt efter bara enstaka bitar, företagen har flera olika sorter och de finns i de flesta butiker och ni kan läsa mer på de Bron och på Nelliedellies hemsida vardagsgodis.
 
 
 
 
 
 
 
Man kan äta lite choklad också som diabetiker som tur är om man är som jag och inte kan leva utan det.
Lyckligtvis finns det några sockerfria alternativ (inget jag testat själv ännu), man kan äta vanlig choklad också men gärna med så hög kakaohalt som möjligt och tänka på mängden givetvis.
Jag har själv testat en med 90% kakao, jag gillar både ljus och mörk choklad.
Det är ju inte alla som gillar så här mörk choklad och det finns ju fler alternativ men som diabetiker bör man helst äta minst 70% choklad.
 
 
 
#1 - - LG:

Skulle vilja testa! Var kan man köpa Nelliegodiset?

Svar: Jag hittade det på Ica Maxi men finns nog (skulle jag tro) i de flesta affärer.
Jenny