Imorgon är det sommar :D

 
(Bild på mig och min älskling Thomas)
 
Så ja mina kära läsare imorgon är det sommar iallafall om man får tro almanackan ;)
Igår var det grillpremiär hos mig och det var gottis kan jag säga mmmmm :D
Ska bli spännande nu den 10e, då har jag återbesök hos min diabetessköterska, hoppas på bra resultat, det jag är mest nyfiken på är hur mina värden ser ut, ska bland annat få veta om det onda kolesterolet blivit bättre.
Sen ska det bli kul och se vart vågen stannar på, jag har gått ner i vikt det ser jag men har inte velat se hur mycket förrän jag skulle på återbesök :)
Min psoriasis är faktiskt väldigt lugn nu sedan ett par veckor tillbaka, innan dess hade den accelererat en tid.
Och som vanligt när det gäller mig så är jag inte världbäst på att vara konternuelig i min behandling av min psoriasis... jag har inte varit och solat på evigheter och att smörja in "kroppera" flera gånger om dagen blir jag ibland så frustrerad över så jag fullkomligt sk*ter i det när det blir för mycket, och när det gäller min psoriasis så hjälper underhållandet av den bara en viss tid så ibland känns det bara hopplöst... men trots det så håller den sig bra nu som sagt, jag får för mig att kosten hjälper till också, jag äter mycket fiberrikt, äter sällan vitt bröd, mycket grönsaker och en del frukt, jag äter inte massa frukt på grund av diabetesen.
Motionen hjälper nog också till, jag går väldigt mycket både på fritiden och i mitt yrke som är väldigt fysiskt, jag är inget gymfreak, det tilltalar mig inte alls det minsta :P
 
Låt nu inte era psoriasisutslag hindra er från att njuta 110% av den kommande sommaren, lova mig det! :D <3
Du är som sagt inte ensam, en konstig blick från någon är bara tecken på bristande kunskap från vederbörande!
 
Vi har en liten trädgård och jag älskar blommor och att få pula i trädgården, det gör mig lugn, vilket är ett intresse som vuxit fram sakta men säkert sedan vi flyttade hit för några år sedan och vid denna tiden på året är det ju fullkomligt underbart att få se hur allt börjar blomma och knoppa sig :D
 
Jag fick en ibjudan att medverka i något som heter Buzzador är det någon som har någon erfarenhet av denna tjänst så får du gärna berätta om dina positiva eller negativa erfarenheter kring detta.
 
Glöm inte säga grattis till er mamma idag, min uuuuunderbara mamma har fått sig ett grattis av mig idag :D <3
 

Ha nu en underbar söndag och var rädda om er!
Kram, Jenny