Blodfetterna, högt värde på det onda kolesterolet fortfarande.

 
Som jag skrivit tidigare har jag ju höga blodfetter, vilket kan resultera i hjärt -och kärlsjukdomar...
Har tagit Simvastatin som ska sänka det onda kolesterolet och idag ringde min husläkare och meddelade att det har sänkts men att det fortfarande är för högt, värdet får max ligga på 2,5 punkt och slut enligt en massa studier annars finns det stor risk att drabbas av hjärt -och kärlsjukdomar, så vi ska öka min dos till det dubbla så får vi se hur resultatet blir när jag ska på återbesök hos diabetessköterskan för då tar man alltid prover en vecka innan och då ska vi ta ett för kolesterolet på samma gång.
 
 
Om tre månader kommer det en kallelse till reumatologen för att checka upp hur det egentligen står till med mina leder om det är psoriasisen eller ej.
 
 
Vill tipsa om en sajt som heter Julradio.se
De spelar härlig julmusik dygnet runt hela julen :)