Gör din egen müsli, försök leva så hälsosamt som möjligt utan att sluta leva :)

 
Superenkel och supersnabb müsli gör du enkelt i stekpanna eller i ugn och den kan varieras i innehåll efter tycke och smak eller efter vad man har i skafferiet :) .
Jag hade i kokosflingor, solrosfrö, havre, sesamfrö som jag rostade lite lagom i stekpannan och hällde sedan i linfrön och satte i kanelstänger.
 
 
Köpte Agavesirap som jag hört ska vara bra och skonsammare som sötning och det är ju kanon för en diabetiker!
 
Håller fortfarande på att äta en tesked honung varje morgon och min psoriasis är som bortblåst i princip förutom det lilla, lilla som finns på mina armbågar och någon pyttefläck på öronsibben.
Håller mig borta från godis och snacks och äter ytterst sällan vitt bröd och håller mig till att äta 4-5 gånger om dagen och på regelbundna tider och motionerar i form av promenader 5-7 dagar i veckan, tidigare var det cykling men den blev stulen för några dagar sedan så promenader får det bli tills jag köper en ny.
Blir jag sugen på någonting så blir det en frukt eller små tomater eller lite nötter alternativt kan det ibland bli sockerfritt godis också tillexempel.
Har nyligen också slutat använda tobak by the way det känns väldigt gött!
 
Ha nu en skön söndag och må gott!
Hälsning, Jenny
 
#1 - - Anonym:

Bra jobbat Jenny, både med kost o motion!
Önskar jag hade lika bra karaktär 😜
Kul att höra att du är mycke bättre av PSO'n!
Kämpa på 👍
// Carola

Svar: Hej Carola!Tusen tack, blir allt roligare och lättare när man märker av de positiva skillnaderna hihi :)
Ha en underbar dag!
Jenny

#2 - - Eva Nyblom:

Hej, Intressant blogg du skriver. Jag jobbar med språklig validering och undrar om du kan tänka dig att deltaga då jag söker efter personer med psoriasis. Om du svarar på min email så ger jag dig mer information. MVH Eva

Svar: Hej Eva!Vad roligt att du hittade hit till min lilla blogg! :)
Kontaktar dig på mail.
Ha en fin dag!
Mvh, Jenny
Jenny