Up, down and keep going forward!

Att inte vara en fullt frisk människa tär ibland på en som person, men man får alltid kämpa på.
Man vill inte vara en crybaby men ibland måste man bara få vara det.
Ibland går tankarna runt i en virvelvind... och man mår inte alltid både fysiskt och psykiskt som man önskar.
Livets väg är inte spikrak.
Igår var jag och testade blodtrycket efter att jag använt Amlodipin i drygt en månad, det övre trycket ligger på 120 medans det undre ligger på 90, så det blir att rådfråga min läkare på måndag om vilka åtgärder som ska vidtas för att få ner det till önskad nivå då det är extra viktigt vid just diabetes. Efter att jag läst min journal på minavårdkontakter.se så såg jag att jag blivit diagnostiserad med just Hypertoni.
Tog även ett nytt långtidssocker nu när jag använt Insulatard injektioner en tid.
Eventuellt blir det att kanske byta till ett nytt insulin då jag är uppe i 50 E per dag, vilket tyder på insulinresistens och att jag ibland får insulinkänningar och mina dagliga värden ligger inom det önskvärda 5-7 mmol/l.
Så jag får se på måndag vad som händer framöver, livet är fullt av saker som sker och inte alltid så kuliga sådana men vad göra, man måste framåt!
Imorgon börjar vardagen igen för nu är semestern slut så nu är det back to reality :)
Ha en god dag allesammans!