Blodtrycket och ännu en tablett

Jaha då blir det ännu en tablett att knapra i sig nu när mitt blodtryck inte har sänkts när jag tog om det efter att jag fick ökat dosen till det dubbla av Enalapril för några veckor sedan, det var till och med så att det undre trycket hade ökat lite och det övre trycket låg på ungefär samma nivå som vid tidigare tagning av blodtrycket innan ökningen av Enalapril, så trycket nu denna gång var 135/95.
Nu blir det en tablett som är ett komplement till Enalapril som heter Hydroklortiazid som även verkar vätskedrivande och skall minska vätskan i blodbanan som läkare sa.
Om 4 veckor blir det ett nytt blodtryckstagande så får jag se om något hänt och så blir det ett samtal med min läkare också.
Trist när man som 28 åring måste hålla på såhär men sånt är väll livet för vissa ibland, bara det hjälper så blir ingen gladare än jag, då får man ta att man i dagsläget får knapra i sig totalt 7 tabletter om dagen för diabetes (4), blodtryck (2) och kolesterol (1)...
 
Ha en fin höstdag!