Höstrusk med höstmys

På ett sätt gillar jag hösten, att krypa ner under ett varmt täcke och ha tända ljus brevid och sen ha en bra bok att läsa som man under en lång stund kan drömma sig bort i.
Mina katter som ligger brevid och spinner, som jag med ena handen kan klappa samtidigt som ögen synar texterna i boken som just nu är Raskens av Vilhelm Moberg, det är riktigt avslappnande och mysigt enligt min mening.
De andra tre böckerna som står på tur är Vilhelm Mobergs Invandrarna, Utvandrarna och Sista brevet till Sverige, det är bara Nybyggarna som jag är på jakt efter.
Ett tips för er som gillar böcker är att gå på loppisar där kan man hitta mycket till ett bra pris, jag betalade bara 40 kronor för dessa fyra böcker som är i mycket bra kvalité :).
Jag älskar dessa böckerna och man drömmer sig bort till en annan tid, ett annat Sverige som inte alls är som Sverige är idag, ett Sverige som våra förfäder en gång upplevt.
De finns även som filmer som jag tycker är mycket sevärda :)
 
Ha en fin dag idag!