Information kring fonder/ersättning när man har Psoriasis / Diabetes

Enligt en informatör inom PSO-förbundet så är det ganska vanligt att det är svårt att få ersättning från sitt försäkringsbolag när det gäller ersättning för sin Psoriasissjukdom.
Men jag fick några bra tips som jag gärna vill dela med mig av.
När det gäller fonder så skiljer det sig lite kring vilka alternativ det finns beroende på hur gammal man är samt var i landet man bor men det finns en handikappsfond som heter Sunnerdahls handikappfond som ger bidrag till personer som är max 30 år. Men när jag gick in på den sidan så kändes den inte så aktuell för psoriatiker men man har kanske en möjlighet jag vet inte.
Man kan även via bibliotek söka i såkallade fondböcker eller så kan man gå till sin kommun -och landstingshemsida för att de förvaltar tydligen fonder!
 
När det gäller ersättning för Diabetes så kan man söka från sitt försäkringsbolag samt även i detta fall Handikappersättning och då via Försäkringskassan HÄR är en länk hos Diabetesförbundet där du kan läsa mer!
 
Ha en underbar dag!