#1 - - Mikael:

Hej. Såg att du använder blueControl. Vad tycker du om den nu när du använt den ett tag, ärligt!

Jag funderar på att köpa då jag har vulgaris som börjar breda ut sig på mina knän så kommer främst vara där jag kommer använda den, tycker dock den är rätt dyr. Daivobet funkar inte längre...

Bra och fin blogg du har, starkt att du lägger ut om allt du ställs inför med de diagnoserna du har. Kämpar själv bara med Psoriasis men den rätt mild (skalp och knän) men känner att den börjat bli lite mer aggresiv nu när jag passerat 30 mot vad den var bara för 10 år sen..

ha de bra.
Mvh,
Mikael

Svar: Hej Mikael och tack så mycket för den positiva feedbacken :) !
Jag anser att på mig och min plackpsoriasis fungerar BlueControl väldigt bra, dock ger den lite solbrännande färg på de hudpartier man ofta behandlar märkte jag men den hjälper bra annars mot placken, hur den fungerar på din vulgaris vågar jag inte helt uttala mig om.

Jag har slutat använda bland annat Daivobet och de andra salvorna/krämerna läkarna gärna ordinerat, Locobase LPL är den enda kräm jag använder men otroligt sällan.

Det senaste jag testade som också har lindrat min psoriasis är faktiskt honung, som jag anser ger minst samma effekt just nu på min psoriasis som BlueControlern gav, har inte använt BlueControl på ett tag, jag märkte av en slump att honungen ger minst samma goda effekt sakta men säkert och dessutom över hela kroppen även på de ställen där man inte kan använda BlueControl på ryggen tillexempel, jag äter 1 tsk ekologisk honung varje morgon och ibland en extra tsk på kvällen.

Hoppas detta kan ge lite hjälp på traven och hoppas din psoriasis snart blir lindrigare igen!

Ha en fin dag!
Mvh,
Jenny
Jenny