Diabetes update

Jag skrev för en tid sedan att jag började med en medicin som heter Mindiab, sedan var jag på återbesök och mina sockervärde hade lik förbaskat ökat iallafall så min läkare ökade dosen till två tabletter om dagen, en morgon och en kväll och härom veckan var jag på återbesök och tog nya blodprov så nästa vecka får jag besked på om värden ligger bra till nu eller ej.
Har gått ner en del i vikt, vilket känns på kläderna, det är alltid kul.
Fick en cykel av morsan och den används nästan varje dag.
Kosten håller jag mycket fokus på och tänker på vad jag stoppar i mig och mängden mat jag äter tänker jag också på, jag är inte extrem men försöker så gott jag kan iallafall och hålla det på en ganska bra nivå och det känns bra.
Jag ÄLSKAR choklad och choklad i kombo med diabetes njae det är ju inte det bästa precis, har DU något bra tips till mig och alla andra lala älskare där ute på något som kan ersätta choklad som man kan käka när man blir lite sugen eller några andra bra tips på ersättning för godis, kakor eller vad du vill?
Efter att jag ökade dosen på Mindiab så får jag sockerkänningar ibland och har alltid lite druvsocker och en frukt med i väskan.
Fast att det gått ett tag sedan jag fick min diabetesdiagnos så vill jag ibland blunda för den och tro att jag är som alla andra friska, men icke det nej, så att alltid vara noga med mattider och annat som hör sjukdomen till är inte alltid det lättaste att följa men man får göra sitt bästa helt enkelt :)
 
Må gott och ha en fin kväll!