Philips BlueControl, ljusbehandla din psoriasis hemma! Dag 1.

Nu äntligen gott folk, äntligen premiär för ljusbehandling hemma för mig:D
Vem har inte drömt om att kunna ha en smidig behandling av sin psoriasis hemma eller där man än befinner sig?
Hur underbart låter det inte att kunna behandla sin psoriasis med ljusbehandling hemma, riktigt fantastiskt underbart låter det i mina öron, slippa stressa och förlora tid för att ta sig till behandlingsanläggningar några gånger i veckan och slippa behöva passa tider för att kunna hinna dit i tid och med dagens olika måsten i vardagen kan det ofta vara svårt att få till det!
Det är fantastiskt att Philips har konstruerat denna produkt, som kan underlätta livet för många tror jag.
BlueControlern behandlar psoriasisen med UV-fritt blått LED-ljus.
Idag hämtade jag Philips BlueControl, användningen av denna kommer jag som jag tidigare nämnt att dokumentera kring här på bloggen i 3 månader 1-2 gånger i veckan.
Jag kommer utföra behandlingen dagligen.
Jag sitter här i min datorstol och ljusbehandlar mig i detta nu i lugn och ro och den är så nim och bra så att man kan göra saker under tiden också man behöver inte sitta och slappa som jag gör nu på kvällskvisten.
När produkten är igång så värmer den skönt på det stället du behandlar och om produkten anser att din hud blir för varm så går den i viloläge tills din temperatur sänkts.
Jag startar min behandling nu ikväll och fokuserar på armbågar, underarmar samt på mina knän och skenbenen.
Varje behandling tar 30 minuter och produkten stänger av sig själv efter den tiden, om du också vill skaffa en Philips BlueControl så läs noga igenom produktmanualen!
Produkten fästs kring exempelvis lätt om armen eller benet som ni kan se på bilderna nedan.
 
 
 
Philips BlueControl kommer i ett praktisk förvaringsetui som ni ser nedan, och den laddas enkelt upp i elutaget.
 
 
 
 
Nedan ser du själva ljusenheten och det gröna skenet syns när den laddas.
 
 
Ljusenheten fäster du i denna blå hållare där du också fäster remmen som gör att du kan ha den runt din arm eller ben.
 
 
Det medföljer tre remmar:
 
 
Såhär ser BlueControlern ut när den är ihopsatt:
 
 
BlueControlern testas på min arm:
 
 
BlueControlern testas på mitt ben:
 
 
 
BlueControlern avger ett blått sken när den är igång.
 
 
Såhär ser mina armbågar och ben ut nu före jag startar behandlingen så vi kan jämföra under tidens gång:
 
(Höger arm)
 
(Vänster arm)
 
(Vänster ben)
 
(Höger ben)
 
Om du vill läsa mer om Philips BlueControl eller köpa en så klicka HÄR så skickas du till Philips Onlinebutik.
 
Ha en fin kväll allihop!
Njut av sommaren som vi har nu, göm inte din psoriasis utan ut och njut i solen!
 
#1 - - Anonym:

Använder du den i ansiktet också? <3

Svar: Nej inte i ansiktet det är den inte konstruerad för :)Ha en bra dag!
/Jenny
Jenny

#2 - - Kajsa:

Hur har det gått för dig? :)

Svar: Hej!Det har gått bra, för närvarande och en tid tillbaka har mina utslag varit bra, har bara ytterst lite här och var därför har jag inte behövt nyttja BlueControl på ett tag. Kost och motion gör synbar skillnad det med.
Mvh, Jenny
Trevlig helg!
Jenny