Godaste knäckebrödet, här får du receptet, glutenfritt fröknäckebröd!

 
Idag bakade jag knäckebröd för första gången, jag är annars inte en person som gillar att baka så värst mycket, men detta blev otroligt gott och det var så himla enkelt, ni ska få receptet här!
Det är lika gott att äta som det är utan något på men även med pålägg så klart.
 
Satsen räcker till en braspanna 30X40 cm ungefär.
Sätt ugnen på 150 grader.
 
Du behöver:
1 dl sesamfrö (svarta eller vita bestämmer du själv, jag hade svarta i därför är mitt knäckebröd mörkt)
1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl majsmjöl
½ dl linfrö
ca ½ tsk salt (jag använde havssalt för jag tycker det ger godare saltsmak)
(För att variera smaken kan du ta i 1 msk kardemumma i smeten)
½ dl rapsolja
2 dl kokande vatten
 
Blanda ihop alla torra ingredienser och rör sedan i oljan och vattnet, låt det stå och svälla i cirka 15 minuter.
Bred ut smeten tunt på bakplåtsklädd braspanna (gick lätt att smeta ut med slickepott men man kan lägga bakplåtspapper ovanpå och kavla om man hellre vill det.)
Knäckebrödet ska gräddas mitt i ugnen i 1-1½ timme (jag behövde bara grädda mitt i 1 timme i vanlig ugn.)
När gräddningen är klar så lägger du över knäcket på galler och låter det svalna innan du bryter det i bitar.
 
Hoppas ni gillar det lika mycket som jag, ha en fin dag!