Dag 41 med användning av Philips BlueControl ljusbehandling

 
 
 
Nu har 41 dagar gått, och jag märker en positiv skillnad med BlueControlern, placken har minskat/lugnat sig rejält tycker jag, och det ser ut som om huden "läker" underifrån så att säga.
Behandlingen upplever jag som mycket smidig och jag känner mig inte hindrad från att utöva andra saker under tiden som behandlingen pågår, både inne och ute.
Jag blir inte stressad av själva tanken på just själva behandlingen med denna ljusbehandling som jag annars lätt blir av tanken när man måste smörja in hela kroppen med den ena salvan/krämen efter den andra eller att man måste åka till behandlingsställen utan kan istället bara sätta igång BlueControlern så sköter den jobbet och jag kan njuta av livet.
Jag fått in som rutin att antingen börja behandlingen efter frukost eller efter middagen för det mesta annars så snart jag har tid, och bara att slippa använda alla krämer och salvor man annars tidigare har använt sig av är så skönt, nu är det bara lite användning av mjukskörande Locobase LPL när huden känns torr och tråkig lite då och då.
Nu under dokumentionstiden fokuserar jag med mina bilder till bloggen just bara på armbågarna men har även testat att ha BlueControlern på underarmarna och benen och fungerar klockrent det också.
Armbandet som BlueControlern sitter fast med under behandlingen är mycket mjukt och bekvämt.
BlueControlern ger ifrån sig en skön värme som känns lite som "balsam" för mina leder i armbågarna samtidigt vilket är väldigt behagligt.
Denna produkt har en timer också så jag behöver inte hålla koll på tiden utan den stänger av sig när behandlingen är klar vilket är 30 minuter, likaså om huden skulle bli för varm (som bara hänt en gång vid första användningsdagen) så stänger den av sig tills temperaturen är OK igen.
Skulle du behöva avbryta behandlingen så har den sparat återstående tid tills nästa gång du startar den igen i upp till 2 timmar.
Jag är väldigt glad över att denna produkt finns på marknaden, tack Philips, den fungerar bra på min psoriasis och jag är väldigt glad att man som psoriatiker får denna möjlighet att kunna behandla sig själv på detta vis med goda resultat.
En önskan är att uppdateringen av denna produkt i framtiden är en produkt som gör det möjligt att även kunna behandla större område på kroppen som ryggen exempelvis men även en liten för behandling av små områden som exempelvis behandling av ansiktet eller liknande men det kommer kanske ;)  :)
 
Om du själv använder BlueControlern så hör gärna av dig om din erfarenhet med den eller om du har några frågor så ska jag svara så gott jag kan.
 
Ha det nu så gott allesammans!
#1 - - Heidi Scythe:

Hej! Var gärna med i min Veckans Blogg- tävling!

Vinnaren blir länkad i ett inlägg och på min blogg i en hel vecka (selänk ''Vinnaren av Veckans Blogg''!)

Delta här: http://heiduskaja.blogg.se/2016/july/behover-bloggar-att-tipsa-om.html

Svar: Hej!Är med och tävlar nu, håller alla tummar och tår :)
Jenny