Uppföljning och en bukett tulpaner

Hej allihop!
Nu längtar jag till att våren ska nalkas, bara tanken på att det ska explodera med massa färgstarka blommor i trädgården är en fröjd för mitt sinne.
Fick en bukett tulpaner idag av min kära mamma och det är en smygstart på våren :D
 
Som en liten uppföljning på mitt senaste inlägg så har jag varit på återbesök efter en dryg månad hos min läkare och tagit nya prover och de visade att mitt långtidssocker har ökat ytterligare, vilket det gör hos vissa med åren som min läkare sa, alltså berodde sockerökningen inte på blodtrycksmedicinen Hydroklortiaziden, så jag ska nu fortsätta med den samt har jag fått ytterligare en medicin för min diabetes som heter Mindiab som är insulinfrisättande, vill du läsa mer om den så klicka på länken så skickas du till Fass:
Att tänka på när man äter denna medicin är bland annat att den ska intas ca 30 minuter innan måltid och att man kan få insulinkänning av den, alltså att blodsockret kan bli lågt, vilket det inte kan med Metformin som jag också tar.
Återbesök hos läkaren om en månad igen så får jag se vad som händer eller om det är bra som det är då :)
Hur mitt blodtryck ligger just nu vet jag inte men jag känner iallafall ingenting utöver det normala :)
Min psoriasis håller sig väldigt lugn trots att det är en kall tid vi är inne i men peppar, peppar så är det ingen accelerering på den fronten just nu iallafall :)
 
Ha det så ljuvligt!