Lite hopp kvar

I mitt fortskridande sökande om hjälp och lite "plåster på såren" så fick jag svar från mitt försäkringsbolag i ett mail här om dagen då jag gjorde en förfrågan kring ersättning för cancern och den ofrivilliga barnlösheten och psoriasisen och LDL-kolesterolet och de bad mig göra en skadeanmälan, så det har jag gjort nu så får jag vänta lite igen och se vad som väntar + eller -
Skulle de ge mig "kalla handen" helt och hållet så finns det väll inte mer att göra, då får jag väll ge upp hoppet... men att inte kunna få någon hjälp överhuvudtaget kring mitt livsöde skulle få mig att känna total hopplöshet i detta samhälle man lever i när man väl råkar ut för s*it, för det är ju inte "bara" en liten förkylning man råkat ut för precis, något hjärta finns väll någonstans...
Det kommer inte lappa ihop allt trauma, det vet jag till fullo men det blir lite av, hur ska jag uttrycka det, som "plåster på såren" skulle man väll kunna säga...
 
Hoppas att ni alla får en fortsatt fin eftermiddag & kväll :)