Äntligen blir man tagen på allvar och jag kan se ett ljus!

Hej mina kära läsare, hoppas det är bra med er alla :)
 
Då var läkarbesöket på hudmottagningen avklarat igår, och vilken underbar läkare jag träffade, hon lyssnade verkligen och brydde sig och personalen på ljusbehandlingen likaså :)
Nu är det ljusbehandling som gäller 2-3 gånger per vecka plus insmörjning med lite olika salvor, krämer och gel enligt särskild ordning och ordination (Synalar gel till kroppen och hårbotten, Locobase LPL för mjukgöring, Emovate till ansiktet och Daivobet som efterbehandling till kroppen) och eventuellt blir det tal om tablettbehandling (Neotigason alternativt Methotrexate) lite senare.
Men hon var hoppfull att enbart utvärtes behandling skulle ge mycket god effekt *woopwoop* :D
Ljusbehandling provade jag när psoriasisen hade sin debut men jag ger det en ny chans och hoppas att jag inte är lika känslig i huden så att jag bränner mig igen.
Med ljusbehandling börjar man alltid försiktigt och min starttid är 20 sekunder :)
Synbart resultat med ljusbehandling är mellan 25-30 solningstillfälle.
Och om 6-8 veckor ska jag på återbesök på hud.
Skulle även få en remiss till reumatologen för att jag fortfarande har lite smärta i vissa leder i mellanåt ( tårna, knäna och fingrarna) och läkaren på hud kunde inte förstå hur min läkare jag var hos när smärtan var som värst kunde säga att hon inte ville remittera mig till reumatologen pga att de eventuellt kunde bortprioritera min remiss pga att de hade mycket att göra på reumatologen just då... och det kan inte jag heller, och hon sa det att Diclufenac brukar hjälpa vid inflammation men det gjorde den inte för mig smärtmässigt efter en veckas användande men nu är det ju bättre men inte alltid bra så att säga.
Skönt att man blir tagen på allvar istället för hos den andra läkaren som påstod efter att ha böjt mina fingrar och konstaterade att det är överrörliga leder jag har och sa att jag skulle gå med en bok på huvudet för att få bättre hållning för att "ha en puckel är ju inte så snyggt" som hon så fint uttryckte sig *usch!!!*, det kanske inte är psoriasien som spökar i lederna men isåfall kan jag utesluta det på riktigt och gå vidare liksom.
Nä, nu ska det bli en tripp till apoteket och hämta lite smörja ;P
 
Ha en underbar lördag!